Een greep uit onze opdrachten en projecten
Relatie, reputatie en ruil is zo’n marketingmodel waar we ook buiten marketing in geloven. Marketing in het sociaal domein of in andere maatschappelijke domeinen is niet zo’n begrip. Communicatie wel. Bereik zeker. En gedragsverandering volop. In onze overtuiging begint alles met relatie en reputatie.
Onderstaande projecten zijn een greep uit 20 jaar werkzaamheden voor een scala aan verschillende opdrachten voor een divers aantal opdrachtgevers.
Ze passen bij onze huidige focus op de werkgebieden “Groen, gezond en slim.”
Coördineren Communicatie Buurtteam Amsterdam
Een langer lopende opdracht betreft het opzetten, doorontwikkelen en coördineren van de interne en externe communicatie van Buurtteam Amsterdam.
De opdracht was breed en een fantastische uitdaging: van strategie tot uitvoering in communicatielijnen, middelen en kanalen in opdracht van zeven verschillende buurtteamorganisaties en partners. Het aansturen van een team van communicatieadviseurs en verantwoordelijkheid voor budget.
In Amsterdam voeren zeven buurtteamorganisaties in opdracht van de gemeente Amsterdam de buurtteams uit. Begin 2024 waren er 39 buurtteams in Amsterdam.
Elektrisch varen
Van een hobby naar een nieuw product in een relatief nieuw segment van de markt: Elektrische sloepen van een nieuwe aanbieder in de drukke sloepenmarkt. Natuurlijk moest er een brochure komen, een website en een logo. Maar hoe ziet dat er dan uit? Hoe verwerf je je een positie?
Het concept werd gedragen door drie pijlers: ambacht, innovatie en verbinding. We organiseerden een sessie van co-creatie aan boord van de allereerste sloep die van de band rolde met fotografie, design en webdesign, filmmakers en communicatie. En er volgden diverse foto- en filmshoots en productiedagen om alle communicatiemiddelen te realiseren.
Vanuit de brochure konden lezers door middel van layar technologie direct de filmpjes op de website bekijken. We verzorgden de deelname aan BOOT Holland en HISWA, schreven de persberichten en genereerden publiciteit waaronder een artikel in de Vaarkrant van de Telegraaf.Het project is inmiddels afgerond. De sloepen zijn verkocht.
Meer op de fiets
In opdracht van Goedopweg, een samenwerkingsverband van de gemeenten Amersfoort, Utrecht, Nieuwegein, de provincie Utrecht, Rijkswaterstaat, werkgevers in de regio (verenigd in de U15) en het ministerie van Infrastructuur en Milieu, werkten verschillende ondernemers in De Nieuwe Stad samen voor een beter fietsklimaat onder de naam 033opdefiets. De nieuwe fietscommunity van Amersfoort.
In acht weken tijd werd een compleet communicatieplan uitgerold. Het omvatte onder meer de definitieve naam, logo, website, social media kanalen, het werven van vrijwillige deelnemers en het optuigen van een kick-off.
Het project werd uiteindelijk twee jaar verlengd met tal van activiteiten en communicatie. Inmiddels is het project afgerond. Er zijn nu verschillende fietscommunities en bestaande organisaties die de aandacht voor fietsen hebben ingebed in hun activiteiten.
Emancipatiecentrum Vrouw en Vaart
Het Emancipatiecentrum Vrouw en Vaart in Amsterdam Nieuw-West is een fenomeen en door politici en bezoekers ook wel een parel genoemd. Empowerment is een van de keywords in een sterk programmatisch aanbod. Maar hoe bereik je vrouwen voor wie het om uiteenlopende redenen moeilijk is om te participeren?
Jarenlang zijn we sparringpartner geweest en verzorgden we online en offline communicatie. Hoogtepunt was het 10-jarig jubileum van Vrouw en Vaart waar we als communicatiepartner bij betrokken zijn geweest.
We hebben medewerkers kunnen opleiden om de website en social media kanalen te beheren en alle communicatie kunnen overdragen aan vaste medewerkers.